زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

مادر شدن تجربه شیرینی است که هر خانم دوست دارد آن را تجربه کند. پیش از بارداری و اقدام برای مادر شدن، دوران شیرین بارداری و بعد از آن شیر دادن به نوزاد و مراقبت های نوزادی ، ممکن است چندین سال طول بکشد، در این زمان قطعا هر مادر نگرانی، استرس و اضطراب دارد . این دوران درکنار حس شیرین و لذت بخش سختی های زیادی دارد. اما راه هایی برای کاهش این دشواری ها هست که شما حس زیبای مادر شدن را بیشتر از تلخی های آن تجربه کنید. همراهی که میتواند شما در لحظات مختلف و روز و شب راهنمایی کند ، یک نرم افزار یا اپلیکیشن بارداری است . اپلیکیشنی که اول از همه معتبر باشد و دوم اینکه نیاز های یک مادر از اقدام تا بعد از زایمان را برآورده کند. در این مقاله به معرفی اپلیکیشن اوما میپردازیم.

 این نرم افزار وابسته به مشخصات هر کاربر کاملاً خصوصی سازی می شود و همواره با پرتال اینترنتی اوما بطور آنی در ارتباط خواهد بود، مقالات جدید روزانه در نرم افزار بار گذاری می شوند، ویدئو ها و آموزشهای مختلف افزوده خواهند شد و کاربران به راحتی پرسشهای خود را چه از طریق نرم افزار و چه از طریق پرتال اوما (سایت اوما) ارسال می نمایند، پرسش‌های ارسال شده در کوتاه ترین زمان توسط متخصصین و کارشناسان اوما پاسخ داده خواهد شد. از دیگر ویژگی های نرم افزار اوما به روز رسانی محتوای نرم افزار بصورت خودکار در طول زمان می باشد، بطوریکه کاربر بعد از گذشت مدت زمان کوتاه، اضافه شدن امکانات جدید و تغییر در ظاهر و بهبود محتوای نرم افزار را شاهد خواهد بود. به طور فهرست وار اوما از بخشهای زیر تشکیل شده است:

  • بخش پرسش و پاسخ از متخصصین اوما و تفسیر آزمایشات و سونوگرافی ها
  • تعیین روز تخمک گذاری در پریو منظم و نامنظم
  • دانشنامه سلامت و مقالات مربوطه
  • ثبت روزانه  و شمارش حرکات جنین 
  • تقویم بارداری هفته به هفته و تعیین زمان انجام آزمایشات و غربالگری ها
  • تعیین سن بارداری و زمان تقریبی زایمان
  • تعیین قد و وزن جنین در هر هفته و چک لیست کارهای مربوط به هر هفته بارداری
  • ابزار آنالیزور ترکیبات بدن و سلامت
  • نمودار وزن گیری مادر باردار

در ادامه هر کدام از قسمت بطور جداگانه توضیح داده میشود:


بخش پرسش و پاسخ از متخصصین اوما و تفسیر آزمایشات و سونوگرافی ها

 

پرسش و پاسخ اوما

 

 اگر باردار هستید، احتمالا سؤالات بسیار زیادی در ذهن دارید. برنامه ردیابی حاملگی به شما در پاسخ به سوالات کمک می کند. بهتر است منبع دیگری برای کسب اطلاعات داشته باشید تا بین جلسات مراجعه به پزشک به آن ها مراجعه کنید. در بهترین حالت، برنامه های حاملگی می توانند اطلاعاتی را که در اختیار شما قرار دهد و سوالات و نگرانی های شما را برطرف کند. در نرم افزار اوما کلیه سوالات ، آزمایشات و سونوگرافی های شما توسط متخصصین پاسخ داده میشود. سوالات در دو بخش عمومی و تخصصی پرسیده میشه و سوالات عمومی توسط کاربران و سوالات تخصصی توسط متخصصین و کارشناسان پاسخ داده میشود.

 

تفسیر آزمایشات و سونوگرافی اوما

 

در اپلیکیشن اوما شما می توانید سوالات خود را بصورت تخصصی بپرسید و کلیه آزمایشات و سونوگرافی های خود را ارسال کنید تا نظر پزشکان و کارشناسان داده شود و راهنمایی های لازم به شما ارائه شود. توجه داشته باشید فضای مجازی جای تجویز و معاینه را نمیگیرد و فقط راهنمای شماست و برای کاهش نگرانی های شماست 


تعیین روز تخمک گذاری اوما  در پریو منظم و نامنظم

 اگر سعی دارید باردار شوید، ماشین حساب تخمک گذاری بهترین چیز برای شروع است. این برنامه به شما کمک می کند زمان باروری را متوجه شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روز آخرین پریودی خود را به ما بگوئید و بقیه کارها را به ما بسپرید.

تعیین روز تخمک گذاری در پریود منظم

اپلیکیشن تخمک گذاری اوما

 

برای باردار شدن و یا حتی پیشگیری از بارداری باید روزهایی که شانس باروری شما بیشتر است را بشناسید و در این روزها با احتیاط نزدیکی داشته باشد و یا اگر قصد بارداری اتفاقا در این روزها اقدام کنید. در نرم افزار تخمک گذاری اوما ابتدا اطلاعات پریودی خود را وارد میکنید و در روزهایی که به رنگ سبز درمیاد، شانس باروری شما بیشتر خواهد بود. روز سبز پررنگ روز احتمالی برای تخمک گذاری است که می بایست در این روز اقدام داشته باشید. به این ترتیب در هر ماه روزهای باروری برای شما بطور اتومات مشخص میشود.

 

تعیین روز تخمک گذاری در پریود نامنظم

 

اپلیکیشن تخمک گذاری در پریود نامنظم

 

در پریودهای نامنظم تعیین روز تخمک گذاری کار دشواری است و به همین دلیل شانس بارداری کمتر خواهد شد،  اما در اینجا با کمک اپلیکیشن تخمک گذاری اوما  با وارد کردن اطلاعات پریودی خود میتوانید روزهای احتمالی تخمک گذاری و باروری بالا را مشخص کنید و در این روز ها اقدام داشته باشید و یا مراقب رابطه جنسی خود باشید، شما می بایست کمترین طول سیکل پریودی و بیشترین طول را وارد کنید و تعداد روزهایی که خونریزی دارید را مشخص کنید. یک بازه زمانی سبز رنگ برای شما مشخص میشود که در این روزها احتمال تخمک گذاری وجود دارد اما دقیقا قابل پیش بینی نیست.


دانشنامه سلامت اوما  و مقالات مربوطه

 

دانشنامه سلامت اوما

 

اطلاعات به روز و ترجمه شده  از معتبرترین سایت های علمی جهانی در این قسمت قرار دارد که شامل بخش سلامت عمومی، پیش از بارداری ، بارداری و زایمان ، شیردهی و مراقبت از نوزاد است. در قسمت پیش از بارداری،  اطلاعات کامل درباره پیش از بارداری و مشکلات اقدام، روش های باردار شدن، ناباروری و استفاده از روش های مختلف ای وی اف، ای یو ای و ... در اختیار شما قرار میگیرد. در بخش بارداری کلیه اطلاعات از لکه بینی تا نشانه زایمان و سایر ناخوشایندهای بارداری قرار گذاشته شده است. بخش سلامت عمومی و شیردهی و نوزاد هم شامل مقالات و مطالب کاربردی، سودمندو مفید برای شماست.

 


ثبت الگوی حرکت جنین و شمارشگر لگد اوما

 

اپلیکیشن شمارشگر لگد جنین

 

ابزار شمارشگر لگد جنین در قسمت ابزارهای سلامت قرار دارد،  در این ابزار تعداد لگد جنین در مدت زمان دو ساعت ثبت میشود. در قسمت تاریخچه روند لگد زدن و تعداد ضربات جنین ثبت میشود، باید در بارداری مراقب حرکات جنین باشید

 


تقویم بارداری هفته به هفته اوما و تعیین زمان انجام آزمایشات و غربالگری ها

 

بارداری هفته به هفته اوما

 

در این قسمت با انتخاب وضعیت بارداری، تقویم بارداری برای شما نمایش داده میشود . در این تقویم روز و هفته بارداری مشخص شده است و زمان انجام آزمایشات و سونوگرافی ها در بارداری در هر روز که باید انجام دهید، مشخص شده است. 


تعیین سن بارداری و زمان تقریبی زایمان

 

اپلیکیشن بارداری اوما

 

ماشین حساب زمان زایمان - اگر نمی توانید تاریخ ها را به ذهن بسپارید، این ابزار کوچک دستی برای ذخیره اطلاعات به شما کمک می کند! سن بارداری بصورت روزانه و هفتگی برای شما نمایش داده مشود. زمان تقریبی زایمان نیز براساس اولین روز از آخرین پریود شما نمایش داده میشود.


تعیین قد و وزن جنین در هر هفته 

 

جدول قد و وزن جنین

 

 اگر به دنبال برنامه ای برای پیگیری هفته به هفته و روز به روز رشد کودک هستید، چند برنامه وجود دارد. اگر میخواهید در مورد رشد، سلامت و رشد کودک خود مطلع باشید،نرم افزار اوما را دانلود کنید. 


نمودار وزن گیری مادر باردار اوما 

 

نمودار وزن گیری مادر باردار

 

این ابزار در قسمت ابزارهای سلامت قرار دارد. برای مادران باردار طراحی شده است. ابتدا باید وزن ابتدای بارداری را وارد کنید و سپس در هر هفته و یا هرماه اطلاعات وزنی خود را وارد میکنید و به شما اعلام میشود که محدوده وزن گیری مناسب دارید و یا وزن گیری بیشتر و یا کمتر از حد انتظار است. میزان اضافه وزن و یا کمبود وزن در هر هفته و هر ماه مشخص میشود. 


ابزار آنالیزور ترکیبات بدن و سلامت اوما

 

آنالیزور فاکتورهای بدنی

 

این ابزار در قسمت ابزارهای سلامت قرار گرفته است، در این قسمت اندازه های مختلف بدن را در مکان های مشخص شده وارد کنید، بعد از آنالیز اطلاعات ، محدوده BMI بهمراه فاکتور درصد چربی بدن تعین میشود، سپس فاکتور سلامت دور کمر به دور باسن و درصد ابتلا به بیماری قلبی مشخص میشود. در انتها شکل احتمالی بدن شما با توجه به اندازه ها نمایش داده میشود.


هفته به هفته بارداری و  چک لیست کارهای مربوط به هر هفته بارداری

 

چک لیست بارداری هفته به هفته

 

با فعال کردن بخش بارداری در صفحه اول اپلیکیشن گزینه ای نمایش داده میشود که تغییرات قد و وزن جنین در هفته اعلام میشود و شما کارهایی را که باید در هر هفته بارداری انجام دهید بصورت چک لیست نمایش داده میشود. 


شما یک مادر باردار هستید و قطعا به دنبال بهترین برنامه های بارداری هستید. در این مقاله همه قسمت های نرم افزار بارداری اوما بصورت مختصر توضیح داده شد. با نصب این نرم افزار کلیه نیازهای شما در دوره اقدام، بارداری و بعد از بارداری برطرف میشود. تیم سلامت و فنی اوما در تلاش است که ابزارهای جدید و جذاب دیگری هم در آینده به برنامه اضافه کند. با دانلود و نصب اپلیکیشن میتوانید از خدمات این نرم افزار بهره مند شوید و اندکی از تنش و نگرانی دوران بارداری شما کمتر شود. مامان های  گل امیدوارم نتیجه بی بی چک همیشه همان چیزی باشه که منتظرش هستید و تیم سلامت اوما خواهان خبر بارداری همه شما اومایی های عزیز هست. 

در آخر امیدواریم این نرم افزار برای شما مفید، علمی و کاربردی واقع شود و همواره شاد و سلامت و موفق باشید.

دوستان گرامی هم اکنون می توانید اپلیکیشن اوما را از صفحه دانلود اپلیکیشن اوما  هم از گوگل پلی و هم از طریق سایت دانلود نمایید و اطلاعات خوبی در رابطه با بخشهای مختلف آن بدست آورید و یک اومایی شوید.

با شما خواهیم ماند....

منبع: سلامت بانوان اوما

  • ۹۹/۰۳/۰۷
  • تینا فتاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی