زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

شاید اگر به تازگی ازدواج کرده اید و یا سال هاست که از ازدواج شما می گذرد اما هنوز مانند تب و تاب روزهای اول عاشق همدیگر هستید و دائما نزدیکی دارید نگران این موضوع باشید که آیا نزدیکی زیاد ضرری ایجاد می کند؟ خوشبختانه هیچ توصیه ای در خصوص میزان رابطه جنسی وجود ندارد و تعداد دفعات رابطه جنسی بستگی به زوجین از نظر میل به رابطه و توانایی جسمی دارد.

رابطه جنسی فعالیت بسیار لذت بخشی در زندگی انسان است اما اگر اغراق آمیز باشد، ممکن است مشکلاتی را نیز برای شما به وجود بیاورد. شما می توانید فعالیت های جنسی زیادی داشته باشید، اما بهتر است به توصیه هایی که گروه سلامت اوما در این مطلب کوتاه اما جامع به شما می کند عمل نمایید و آن ها را در نظر بگیرید تا دچار عوارض جانبی خاصی نشوید.

مشکلات ناشی از نزدیکی زیاد

فعالیت جنسی یک فعالیت جسمی است که نیاز به انرژی دارد. همان طور که ورزش بسیار خوب است اما ورزش بیش از اندازه می تواند شما را دچار یک سری عوارض و بیماری هایی بکند نزدیکی بیش از حد نیز می تواند مشکلات زیر را حاصل نماید:

1- خستگی

رابطه جنسی بیش از حد بر کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارد. رابطه جنسی فعالیتی است که انرژی زیادی می طلبد و بعد از آن نیاز به استراحت دارید. در واقع شما در طول مقاربت جنسی کالری زیادی مصرف می کنید. در طول رابطه جنسی بدن نوراپی نفرین، اپی نفرین (آدرنالین) و کورتیزول را در جریان خون آزاد می کند، که باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون، قدرت عضلانی و متابولیسم گلوکز می شود.

همه این اتفاقات باعث خستگی می شود. بنابراین اگر نتوانید بعد از رابطه به خوبی بخوابید یا غذای مقوی بخورید می تواند بر کیفیت فعالیت روزانه شما تاثیر منفی گذاشته و باعث کسالت روزانه شود. اما در صورتی که به اندازه و در زمان مناسب این کار را انجام دهید نه تنها باعث خستگی نمی شود بلکه انرژی شما را چند برابر کرده و بازدهی و آرامشتان را نیز زیاد می کند. همچنین باعث احساس نشاط بیشتری می شود. 

2- التهاب و تورم

رابطه جنسی زود به زود و خشن باعث آسیب و متورم شدن اندام تناسلی شما می شود. این مسئله اغلب در خانم هایی که رابطه جنسی بیش از حد دارند، اتفاق می افتد. رابطه جنسی زیاد در زنان منجر به یک بیماری به نام تراشیدگی واژینال خواهد شد. این بیماری باعث پوست پوست شدن پوست واژن می شود که به دلیل دخول های بیش از حد ظاهر می شوند.

معمولا این اتفاق زمانی می افتد که اصطکاک بیش از حد در طول رابطه جنسی ایجاد شود و دیواره واژن را خراشیده و پوسته پوسته کند. این حالت منجر به سوزش واژن هنگام عبور ادرار و یا مشکلات در طول راه رفتن مانند درد و تورم مهبل می شود. برای جلوگیری از این مسئله بهتر است، میزان رابطه جنسی و خشونت را در حد اعتدال کاهش دهید. 

3- کم آبی بدن

در طول رابطه جنسی زوج ها به دلیل سوخت کالری بیشتر عرق می کنند و آب بدن خود را از دست می دهند. بنابراین هنگامی که زندگی جنسی شما بیش از حد فعال باشد، ممکن است در اثر عرق کردن بیش از حد بدن دچار خشکی و کم آبی شود. بنابراین در صورت نزدیکی های زیاد بهتر است قبل، بعد و در طول رابطه جنسی آب زیادی مصرف کنید.

 

8980-5

4- عفونت ادراری (UTI)

عفونت های دستگاه ادراری معمولا زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها از طریق مجاری ادرار وارد دستگاه ادراری می شوند و در مثانه افزایش می یابند. اگر چه سیستم ادراری برای جلوگیری از مهاجمین میکروسکوپی طراحی شده است، اما بعضی از این دفاع ها گاهی با شکست مواجه می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، باکتری ها باعث عفونت در دستگاه ادراری خواهند شد.

زنانی که فعالیت جنسی زیادی دارند نسبت به زنانی که فعالیت جنسی ندارند یا میزان فعالیتشان متعادل است بیشتر در معرض UTI هستند (نام آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری). داشتن شریک جنسی جدید نیز خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. رابطه جنسی بیش از حد با شرکای مختلف نیز شما را در معرض خطر این بیماری قرار می دهد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از رابطه با شریک جنسی جدید هر دو آزمایشات مربوط به بیماری های مقاربتی را انجام دهید تا در صورت ابتلا از نزدیکی جلوگیری کنید.

عفونت های دستگاه ادراری می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد. بنابراین برای جلوگیری از آن، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بعد از مقاربت، مثانه را خالی کنید.
  • مقدار زیادی مایعات به خصوص آب بنوشید.
  • از جلو به عقب دستگاه تناسلی را بشوئید.
  • تعداد شرکای جنسی را کاهش دهید.

5- کبودی یا سوختگی

اگر همسر شما رابطه جنسی خشن دوست دارد، ممکن است باعث کبودی یا سوختگی بدن شما شود. سوختگی زمانی رخ می دهد که گرمای اصطکاک آلت تناسلی با واژن آن قدر زیاد است که به پوست آسیب می رساند. سوختگی باعث ناراحتی در رابطه جنسی در موقعیت های خاص می شود. همچنین ممکن است در صورت عرق سوز شدن یا گرما در طول روز فرد را اذیت کند.

6- درد کمر

رابطه جنسی طولانی باعث کمر درد می شود. درد کمر اغلب ناشی از گرفتگی عضله یا رباط پاره شده است. این اتفاق زمانی می افتد که در حرکات ناگهانی فشار بیش از حد به کمر وارد شود. موقعیت جنسی نامناسب نیز به مرور زمان به کمر درد منجر می شود. برای جلوگیری از کمردرد می توانید موقعیت های جنسی را تغییر دهید و یا زمان رابطه جنسی را کوتاه کنید. 

7- ایمنی ضعیف 

در طول مقاربت، هورمون های بسیاری به جریان خون منتقل می شوند. یکی از این هورمون ها هورمون پروستاگلاندین E-2 است که در جریان خون آزاد می شود. این هورمون ها معمولا در قسمت های آسیب بافتی یا عفونت، یعنی جایی که التهاب، درد و تب است، ایجاد می شوند.

این التهاب، درد و تب های غیرمنتظره در بدن مصونیت ایجاد می کنند. در نتیجه بدن ضعیف شده، بافت ها آسیب می بینند و دردهای عصبی به سراغتان می آید. همچنین این هورمون ها می تواند میزان تحریکات جنسی را نیز کاهش دهد.

مقاله پیشنهادی اوما: در هفته چند بار نزدیکی کنیم؟

اثرات نزدیکی بیش از حد چیست؟

موارد مهم مشکلات ناشی از نزدیکی بیش از اندازه را برایتان توضیح دادیم. در زیر مشکلات دیگری که بعد از نزدیکی های زیاد، طولانی و خشن برای فرد به وجود می آید را آورده ایم تا با آگاهی بیشتری برای روابط خود برنامه ریزی کنید:

  1.   کبودی ران و باسن در اثر اصطکاک 
  2. آسیب آلت تناسلی مرد
  3. صدمه به بیضه های مرد
  4. احساس و بو و طعم واژن متفاوت می شود.
  5.  برخی از عضلات درد می گیرند. با توجه به موقعیت جنسی، شکم، ماهیچه های باسن و ران درد می گیرند.
  6.   هوس کردن غذا به خصوص شکلات، یا آجیل یا گوشت یا میوه قرمز. 
  7.  آسیب به استخوان های صورت
  8. آسیب و خراب شدن سریع تخت
  9. کمبود آب بدن 
  10.   احساس افسردگی 
  11.  بوی مایع منی می دهید. اتاق بوی مایع منی می دهد. 
  12.  اگر دخول شدید باشد منجر به دردهای داخلی می شود.
  13.  خیلی پرحرف می شوید یا دوست دارید تنها باشید.
  14.  بقیه روز، احتمالا حتی روز بعد، نیازی به رابطه جنسی ندارید. 
  15. رابطه جنسی می تواند احمقانه باشد. 
  16.  عفونت های مثانه

فواید رابطه جنسی زیاد

با اینکه رابطه جنسی زیاد مشکلاتی را ایجاد می کند اما فوایدی هم دارد. مثل:

  1.  اگر رابطه جنسی خوب باشد احساس غرور می کنید.
  2. این تمرینات فیزیکی خوب است و قلب شما را سالم نگه می دارد.
  3.  ارتباط، احساسی قوی ایجاد می شود.
  4. افزایش خلاقیت. 
  5. احساس شادی و اعتماد به نفس

سخن آخر

رابطه جنسی هم از نظر روانی و هم از نظر جسمی افراد را درگیر می کند. بنابراین هم می تواند تاثیر مثبت بگذارد و هم تاثیر منفی ایجاد بکند. اما مطمئن باشید هر چیزی که خداوند برای ما قرار داده است اگر در حد اعتدال و به اندازه باشد فواید بسیاری نصیبمان می کند و اگر بیش از اندازه کم یا زیاد باشد خطرات و مشکلاتی را برای ما ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است در همه چیز حد اعتدال را رعایت کنیم تا سود بیشتری ببریم و سلامت بمانیم.

[collapse id=2604]

منبع: سلامت بانوان اوما

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • تینا فتاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی