زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

وقتی زوج ها تصمیم به بچه دار شدن می گیرند یکی از موارد مهم برای آن ها تشخیص روزهای تخمک گذاری می باشد. زیرا به آن ها گفته شده است که اگر در این روزهای تخمک گذاری نزدیکی داشته باشند شانس بارداری بیشتر می شود. در بعضی خانم ها علائم روزهای تخمک گذاری مانند ترشحات زیاد واژن که شفاف و چسبناک هستند، تغییر درجه حرارت بدن و گاهی درد های خفیف و نوسانات خلق و خو به وضوح مشخص می شود و به شما در تشخیص تخمک گذاری کمک می کند اما در برخی نیز این علائم کمتر دیده می شود و در این افراد بررسی مخاط دهانه رحم می تواند اطلاعات خوبی به شما اومایی عزیز بدهد.

در این مقاله ما به شما آموزش می دهیم که چگونه مخاط دهانه رحم را برای تعیین تخمک گذاری مورد بررسی قرار دهید. پس با ما همراه باشید:

تغییرات دهانه رحم در زمان تخمک گذاری

با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، دهانه رحم شما نرم تر شده، بالاقرار گرفته ، باز و مرطوب خواهد شد. پس از  دوران تخمک گذاری، این نشانه ها معکوس می شوند و دهانه رحم، سفت، بسته و خشک می شود. پس این تغییرات واضح بهترین راه تشخیص برای تعیین روزهای تخمک گذاری می باشد.

چگونگی بررسی دهانه رحم

ممکن است این کار به نظر آسان باشد، اما اکثر زنان با لمس دهانه رحم خود آشنا نیستند و هنگامی که این کار را انجام می دهند، دقیقا نمی دانند چه حسی باید داشته باشند. برای بررسی دهانه رحم، باید انگشت تمیز و میانی خود را تا وسط وارد واژن کنید. توجه کنید هنگامی که دهانه رحم را لمس می کنید چه حسی دارید. درست قبل از تخمک گذاری احتمالا این حس مانند احساس وارد کردن انگشتان در دهان شما می باشد. اما بعد از تخمک گذاری، وقتی انگشتتان را فرو می کنید مانند نوک بینی شما سخت تر و خشک خواهد شد.

 

1994-5

چند نکته مهم درباره دمای بدن و مخاط دهانه رحم در هنگام تخمک گذاری

- حتی اگر دهانه رحم خود را بررسی کنید، هنوز هم باید دو نشانه تخمک گذاری اولیه را هم بررسی نمایید که عبارتند از:

  • دمای پایه بدن
  •  مخاط دهانه رحم

-  این به این معنی است که هر روز صبح، قبل از اینکه بیدار شوید و بعد از اینکه حداقل سه ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید، درجه حرارت خود را بررسی کنید.

- اگر در روزهای تخمک گذاری باشید، دمای بدن به سرعت بالا می رود. این دما 12 تا 16 روز بالا می ماند، تا زمانی که پریود شوید. اگر باردار شوید دما همچنان بالا می ماند. اما در صورتی که موفق به بارداری نشده باشید با شروع دوره ماهیانه دوباره دما به حالت پایه خود بر می گردد.

- اما تغییر درجه حرارت چون چندین روز طول می کشد نمی تواند به شما زمان تخمک گذاری درست را بگوید. بنابراین بررسی تغییرات مخاط بهترین راه است.

توجه توجه:

 پس از گذشت دوره پریودی، احتمالا چند روز خشکی واژن را تجربه خواهید کرد و بعد از آن افزایش رطوبت و کشش و لیزی مخاط در روزهای نزدیک به تخمک گذاری ایجاد می شود. این زمان، درست قبل از تخمک گذاری است، زمانی که مقاربت به احتمال زیاد منجر به بارداری می شود. برای اینکه شانس بارداری شما بیشتر شود بهتر است بعد از پریودی به طور منظم یعنی هر روز یا یک روز در میان نزدیکی داشته باشید.

[collapse id=2602]

منبع: سلامت بانوان اوما

  • ۹۹/۰۳/۱۸
  • تینا فتاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی