زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

بعضی از زوج ها تصمیم می گیرند که حتما فرزند دختر یا پسر داشته باشند و به دنبال روش هایی برای رسیدن به هدف خود هستند. جالب است بدانید که جنسیت فرزند شما دقیقا در زمان لقاح مشخص می شود و حتی یک روز بعد از آن هم دیگر نمی توان در آن تغییری ایجاد کرد. بنابراین اگر جنسیت خاصی مد نظر شما می باشد باید از قبل بارداری شرایط آن را فراهم کنید. برخی پزشکان در این زمینه تجربه دارند و با بررسی های لازم می توانند برنامه ای به شما بدهند که با احتمال بیشتری جنسیت فرزندتان همانی شود که دوست دارید. رژیم غذایی از سه ماه قبل از بارداری نیز تاثیر زیادی در تعیین جنسیت جنین دارد. در این مقاله می خواهیم شما اومایی عزیز را با نحوه تعیین جنسیت و کارهایی که باید برای آن قبل از بارداری انجام دهید آشنا کنیم. با ما همراه باشید. 

انتخاب جنسیت فرزند پسر

در حوالی زمان تخمک گذاری به دلیل این که ترشحات قلیایی بیشتری وجود دارد، اسپرم مولد پسر یا حاوی کروموزوم Y که سرعت بیشتر و عمر کمتری دارد، سریع تر و بهتر می تواند عبور کند و به تخمک برسد. اما در روز هایی که نزدیکی از زمان تخمک گذاری فاصله بیشتری دارد ترشحات اسیدیته بیشتر است و باعث می شود کروموزوم های پسر کمتر بتوانند از این ترشحات عبور کنند و یا زود از بین می روند و به تخمک نمی رسند.

در صورت نزدیکی در 24 ساعت حوالی تخمک گذاری احتمال باروری پسر بالا می باشد. برای پسردار شدن بهتر است به مدت چهار تا پنج روز قبل از زمان تخمک گذاری از مقاربت پرهیز نمایید. نزدیکی تنها در زمان تخمک گذاری و قبل از آن باید انجام گیرد تا احتمال تشکیل جنین پسر بالا رود. همچنین سعی کنید از سه ماه قبل از بارداری یا حداقل 6 هفته قبل از بارداری یک رژیم غذایی حاوی مواد قلیایی مثل چیزهای شور، گوجه فرنگی، اسفناج و ... مصرف کنید. 

انتخاب جنسیت فرزند دختر

اگر نزدیکی دو تا سه روز قبل از تخمک گذاری انجام گیرد احتمال باروری دختر بالاتر است. در صورتی که خواستار فرزند دختر می باشید باید از نزدیکی درست قبل از تخمک گذاری یعنی حدود 24 ساعت قبل خودداری نمایید. مقاربت دو روز بعد از تخمک گذاری به دلیل کیفیت ترشحات دهانه رحم نیز احتمال باروری دختر را افزایش می دهد. اسپرم حاوی کروموزوم X و یا مولد دختر سرعت حرکت کند تری دارد، ولی زمان بیشتری در لوله تناسلی زن فعال می ماند بنابراین احتمال تشکیل جنین دختر بیشتر است. همچنین داشتن رژیم غذایی حاوی مواد اسیدی مثل پرتقال، لیمو و ...قبل از بارداری می تواند شانس بارداری دختر را افزایش دهد.

 

7493-2

مزایا و معایب

این روش به دلیل اینکه نیاز به هیچ دارویی ندارد و هم چنین رایگان و یا با هزینه بسیار کم می باشد و نسبتا ایمن است مورد استقبال زیادی قرار گرفته است . هر کسی با هر شرایطی می تواند از این روش استفاده نماید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شما با انتخاب یک روش مناسب از جمله کیت پیش بینی کننده تخمک گذاری و یا نمودار دمای پایه بدن، بهترین زمان برای مقاربت را تعیین نمایید و شاید بتوان تنها عیب این روش را همین تعیین دقیق زمان تخمک گذاری دانست که هیچ گونه تضمینی برای تشخیص درست و موفقیت در این راه وجود ندارد.

سخن آخر

به طور کلی داشتن فرزند بسیار شیرین و لذت بخش است و هر دو نوع جنسیت چه پسر و چه دختر می توانند باعث شادی و افتخار شما در آینده شوند. گاهی نیز برخی والدین فکر می کنند مثلا مسئولیت پسر کمتر است و راحت تر می توان تربیتش کرد و یا برعکس مثلا دختر حرف گوش کن تر است و مواردی از این دست که بسیار رواج دارد. اما باید بدانید تربیت هر دو جنسیت کار آسانی نیست ولی  شما می توانید با مطالعه زیاد و آموزش خودتان به بهترین نحو از پس آن بر بیایید. 

[collapse id=2679]

منبع: سلامت بانوان اوما

  • ۹۹/۰۴/۰۲
  • تینا فتاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی