زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی دوران بارداری عکس شکم زن باردار است. شکم مادر در طول هفته های بارداری تغییر میکند اما چگونگی این تغییرات در همه افراد یکسان نیست. برخی از مادران باردار از همان ماه ها ی نخست دارای شکم بزرگ هستند و برخی خیر. معمولا از ماه سوم بارداری شکم شما مادر اومایی عزیز شروع به بزرگ شدن می کند و اگر تا الان این موضوع را مانند یک راز نگه داشته بودید کم کم این راز آشکار شده و همه از روی ظاهر شکم شما متوجه بارداریتان می شوند.  اما در این مقاله بطور کلی عکس های شکم مادر باردار در هرماه از بارداری را برای شما آورده ایم تا با تغییرات حدودی خود در هر ماه بیشتر آشنا شوید. با ما همراه باشید.

عکس شکم مادر در ماه اول بارداری

در واقع در ماه اول بارداری شکم شما از نظر اندازه تغییر خاصی ندارد و خیلی ها اصلا در ماه اول متوجه بارداری خود نمی شوند. اگر شما احساس می کنید که شکمتان بزرگتر شده و یا شلوار جین شما تنگ تر شده است احتمالا به دلیل نفخ یا به دلیل حجم غذای اضافی مصرفی شما بوده و بعد از یکی دو روز به حالت اولیه بر می گردد.

 

عکس شکم مادر در ماه اول بارداری

عکس شکم مادر در ماه دوم بارداری

در ماه دوم بارداری نیز جنین و مواد دور و برش هنوز آن قدر رشد نداشته اند که بر اندازه شکم شما تاثیر بگذارند. حتی ممکن است در این ماه به دلیل داشتن حالت تهوع و یا تنفر غذایی نسبت به خیلی از غذاها، مقداری از وزن خود را هم از دست بدهید. بنابراین هنوز در این ماه می توانید لباس های مورد علاقه خود را بپوشید البته بهتر است لباس خیلی تنگ استفاده نکنید.

 

عکس شکم مادر در ماه دوم بارداری

عکس شکم مادر در ماه سوم بارداری

در ماه سوم بارداری ممکن است مقدار خیلی کوچکی شکم شما بیرون زده باشد و شما بارداری خود را احساس می کنید. اما خیلی از مادرها در ماه سوم نیز همچنان هیچ تغییری در اندازه شکم خود نمی بینند. اگر در این ماه هنوز نمی خواهید که بارداری خود را به دیگران اعلام کنید می توانید از لباس های گشادتر و بلند تر استفاده کنید. با این کار اصلا تغییرات کم شکم شما مشخص نمی شود.

 

عکس شکم مادر در ماه سوم بارداری

عکس شکم مادر در ماه چهارم بارداری

مادر شدن شما در ماه چهارم بارداری دیگر کاملا مشخص شده است. حتی اگر در این ماه جنین شما حداقل وزن گیری را هم داشته باشد باز بارداری شما مشخص می شود.  در این ماه ممکن است شلوار جین شما بطور کامل بسته نشود که در این حالت باید دکمه شلوار را جابجا کنید زیرا هنوز این شلوار برای شما قابل استفاده است.

 

عکس شکم مادر در ماه چهارم بارداری

عکس شکم مادر در ماه پنجم بارداری

در ماه پنجم بارداری بزرگی شکم شما کاملا نمایان می شود. ممکن است دراین ماه خطوط ترک مانندی نیز بر روی شکم شما مشخص شود. این خطوط استریا نام دارد و شما برای جلوگیری از بیشتر شدن این خطوط می توانید از روغن زیتون و یا سایر کرم ها استفاده کنید که البته اگرچه مدرک علمی برای درست کار کردن این کرم ها وجود ندارد اما خیلی از خانم ها از آن استفاده کرده و جواب گرفته اند. علت ایجاد این ترک ها کشیده شدن پوست شکم به دلیل بزرگ شدن رحم می باشد و با ماساژ روغن زیتون یا کرم های کلاژن ساز پوست را تحریک می کنید تا کلاژن بیشتری تولید کرده و این ترک ها را بهبود دهد و یا از زیاد شدنشان جلوگیری کند. 

 

عکس شکم مادر در ماه پنجم بارداری

عکس شکم مادر در ماه ششم بارداری

در ماه ششم بارداری شکم شما بیشتر برآمده می شود و خطوط نیگرا در پایین ناف شما دیده میشود این خط سیاه رنگ باعث میشود که قسمت های دیگر شکم شما نیز تیره تر دیده شود. البته این خطوط در همه مادران دیده نمی شود. اگر کارهای مربوط به مراقبت از پوست را در دوران بارداری روی شکم انجام دهید شکم شما حتی با وجود بارداری زیبایی خود را حفظ می کند. 

 

عکس شکم مادر در ماه ششم بارداری

عکس شکم مادر در ماه هفتم بارداری

در  ماه هفتم بارداری از لباس های گشاد و راحت استفاده کنید . برای جلوگیری از حرکت زیاد شکم به اطراف می توانید شکم بند مخصوص بارداری را تهیه کرده و در زمان های فعالیت استفاده کنید. این کمربند معمولا بعد از زایمان نیز برای منقبض شدن شکم و فرم دهی مناسب به آن قابل استفاده خواهد بود. در زمان های استراحت و خواب کمربند را باز کنید.

 

عکس شکم مادر در ماه هفتم بارداری

عکس شکم مادر در ماه هشتم بارداری

در ماه هشتم بارداری بدون در نظر گرفتن جنسیت جنین و یا اینکه جنین در بالای شکم قرار گرفته است و یا در پایین شکم شما، به دلیل وزن گرفتن جنین شکم شما بسیار بزرگ می شود و استفاده از لباس مخصوص بارداری الزامی می باشد. هرگز سعی نکنید با لباس های تنگ تر و یا نامناسب بزرگی شکم خود را بپوشانید. زیرا در این روز ها باید بیشتر از قبل مراقب جنین خود باشید. لباس های تنگ مانع از رشد مناسب جنین شده و برای فرزندتان خطرناک است.

 

عکس شکم مادر در ماه هشتم بارداری

عکس شکم مادر در ماه نهم بارداری

تبریک می گویم دیگر انتظار شیرن دیدن فرشته کوچولویتان رو به پایان است. در ماه نهم بارداری شکم شما تقریبا مانند ماه هشتم و به همان اندازه بزرگ است. بعد از زایمان کم کم معده به سرجای خود بازمی گردد و انقباضات پوست باعث جمع شدن شکم شما می شود. البته بلافاصله بعد از زایمان و تا یک مدت زمان مشخص هنوز لباس های قبل از بارداری برای شما قابل استفاده نخواهد بود و باید از لباس های بارداری استفاده کنید زیرا برگشت به شرایط قبل از بارداری و صاف شدن شکم و یا کوچک شدن آن نیاز به زمان دارد. با داشتن رژیم غذایی مخصوص شیردهی و انجام ورزش های بعد از زایمان قطعا شما می توانید به وزن دلخواه قبل از بارداری خود برسید. پس نگران نباشید.

 

عکس شکم مادر در ماه نهم بارداری

سخن آخر

خیلی از خانم ها نگران افزایش وزن یا زشت شدن شکمشان بعد از زایمان هستند. البته نمی گوییم هیچ تغییری ایجاد نمی شود اما در صورتی که به توصیه های پزشکی گوش داده و یک رژیم غذایی مغذی و متعادل همراه با ورزش سبک در کل بارداری داشته باشید و همین منوال را بعد از زایمان هم ادامه دهید و از ماساژ روغن های مراقبت پوست بر روی شکم استفاده کنید تا حد زیادی به زیبایی خود بعد از زایمان کمک کرده اید و تغییرات بسیار کمتر خواهند شد. شما می توانید تغییرات بدن مادر و جنین را نیز در صفحه بارداری هفته به هفته  در مجله اوما مشاهده نمایید.

[collapse id=2727]

منبع: سلامت بانوان اوما

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • تینا فتاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی