زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

زنان سالم

در اینجا کلی مطلب خوب در مورد سلامت خانوم ها با شما به اشتراک میگذاریم

  • ۰
  • ۰

بعد از آگاهی از بارداری و هیجانی که به خاطر آمدن عضوی جدید در خانه به وجود می آید، نگرانی برای سلامتی نوزاد در طول بارداری و مسائل دیگر ذهن شما را درگیر خواهد کرد. از آبی که می خورید تا مدل خوابیدن و یک عالمه موارد مختلف شما را نگران می کند. شما نمی خواهید حتی به صورت غیرعمدی به فرزندتان آسیبی برسانید. در بین تمام مشکلات و فکرها، یکی از مهمترین مسائل نزدیکی جنسی است. سوالی که برای مادران اومایی جدید پیش می آید این است که آیا نزدیکی در سه ماه اول بارداری برای نوزاد خطری ایجاد می کند یا نگران کننده نیست و می توانند نزدیکی داشته باشند. در این مقاله می خواهیم به همه سوالات شما عزیزان در مورد نزدیکی در سه ماه اول بارداری پاسخ دهیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چرا در سه ماهه اول بارداری تمایل من به نزدیکی بیشتر شده است؟

در طول بارداری هفته به هفته  مخصوصا در سه ماه اول تمایل به نزدیکی در بیشتر خانم ها افزایش می یابد. این مسئله به تولید هورمون های بارداری مربوط می شود. سینه های شما بزرگتر و حساس تر می شوند و به دلیل جریان خون بیشتر به سینه ها، احساس زنانه شما نیز بیشتر خواهد شد. کارشناسان معتقدند اگر از نظر بدنی آمادگی دارید و پزشک نزدیکی را ممنوع نکرده است، می توانید نزدیکی داشته باشید. تنها در شرایط خاص نزدیکی برای جنین خطرناک است که در این صورت خود پزشک به شما می گوید و شما را از نزدیکی منع می کند. در غیر این صورت می توانید با همسرتان رابطه داشته باشید. 

آیا در سه ماه اول بارداری نزدیکی بی خطر است؟

اگر بارداری شما طبیعی و نرمال است نزدیکی در سه ماه اول بارداری ضرری برای جنین ندارد. اما توصیه می کنیم در صورتی که احتمال خطرهای زیر وجود دارد نزدیکی نکنید: 

اگر سابقه سقط جنین دارید:

اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر این که نزدیکی در سه ماه اول منجر به سقط جنین می شود وجود ندارد، اما اگر سابقه سقط دارید بهتر است در سه ماه اول نزدیکی نداشته باشید.

اگر دوقلو یا چند قلو دارید: 

بارداری چندقلو یا دوقلو حساسیت سه ماهه اول را بیشتر می کند زیرا رحم و جفت نسبت به فشارهای خارجی آسیب پذیرتر هستند. بنابراین در این شرایط نزدیکی توصیه نمی شود.

اگر جفت پوشیده شده (Placenta previa) در شما تشخیص داده شده است:

جفت پوشیده شده حالتی است که جفت توسط دهانه رحم پوشیده شده است. نزدیکی در این حالت احتمال آسیب به جفت و نوزاد را افزایش می دهد. زیرا جفت دقیقا در دهانه رحم قرار گرفته است و فشار نزدیکی می تواند آن را جدا کند. 

-    اگر سابقه زایمان زودهنگام دارید.

-    اگر تجربه لکه بینی بدون دلیل دارید. این نوع لکه بینی نشانه مشکلاتی است. بنابراین پیش از تشخیص دلیل لکه بینی نزدیکی نداشته باشید. با علائم خونریزی بعد از نزدیکی نیز آشنا شوید تا آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشید. 

-    اگر همسر شما بیماری انتقالی جنسی مثل هپاتیت ب یا تبخالی تناسلی دارد، احتمال انتقال عفونت به بدن شما وجود دارد. همچنین احتمال عبور عفونت از طریق جفت و تحت تاثیر قرار دادن نوزاد زیاد است. بنابراین در صورت ابتلا پیش از نزدیکی با پزشک صحبت کنید.

آیا نزدیکی جنسی در طول بارداری به جنین آسیب می زند؟

-    در بارداری نرمال و طبیعی نزدیکی به جنین آسیب نمی رساند. جای جنین شما در کیسه مایع آمونیاکی امن است و در طول نزدیکی خطری او را تهدید نمی کند. خود مایع آمنیوتیک جنین را نسبت به فشارها و ضربه های خارجی حفظ می کند. 

-    مسئله بعدی رسیدن آلت تناسلی مرد به رحم در طول نزدیکی و آسیب به جفت و جنین است. این مسئله غیر ممکن است. همسر شما نمی تواند در طول نزدیکی به فرزند شما ضربه ای وارد کند. 

-    درباره ارگاسم نیز نگران نباشید. درست است که ارگاسم باعث انقباض رحم می شود اما این انقباض با انقباض ناشی از زایمان متفاوت است و آسیبی به بارداری نمی رساند.

در سه ماه اول بارداری چه حالتی از نزدیکی ایمن تر است؟

سه ماهه اول بارداری حساس ترین زمان بارداری است که باید بیشتر از هر موقعی مراقب خودتان باشید زیرا بیشتر سقط ها به دلیل عدم مراقبت صحیح در این زمان اتفاق می افتد. در سه ماه اول  بخصوص ماه اول بارداری و ماه دوم بارداری شما همچنان از نزدیکی لذت زیادی می برید زیرا تغییرات فیزیکی در این سه ماه بسیار کم است و مانع از لذت نمی شود. در صورت عدم منع از طرف پزشک تمام حالت ها در سه ماه اول بارداری مجاز هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

فاکتورهایی که باید پیش از نزدیکی در سه ماه اول بارداری به یاد داشته باشید، چیست؟

از نزدیکی خشن دوری کنید زیرا می تواند جنین را تحت تاثیر قرار دهد. از کاندوم استفاده کنید و بعد از نزدیکی واژن را کاملا تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید هیچ گونه عفونتی به جنین نمی رسد. از روان سازهای معطر استفاده نکنید. بهتر است کلا از روان ساز استفاده نکنید. زیرا می تواند باعث آلرژی و عفونت در شما یا نوزادتان شود. 

 

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

آیا نزدیکی دهانی یا مقعدی در سه ماه اول بارداری مجاز است؟

در طول بارداری نزدیکی مقعدی مجاز نیست زیرا باعث افزایش احتمال انتقال عفونت از مقعد به واژن و جنین می شود. همچنین احتمال آسیب رسیدن به جفت نیز وجود دارد.

نزدیکی دهانی نسبتا ایمن تر است. اما دمیدن هوا به واژن در طول نزدیکی دهانی بسیار خطرناک است زیرا  احتمال تشکیل حباب های هوا که موجب انسداد رگ ها می شود را افزایش می دهد. این مسئله برای نوزاد و مادر خطرناک است. پاکسازی واژن پس از نزدیکی دهانی نیز بسیار مهم است. خود دهان هم باکتری هایی دارد که می تواند موجب عفونت شود. به همین دلیل می گوییم بعد از هر نوع رابطه ای در بارداری حتما به صورت کامل واژن خود را شست و شو داده و تمیز کنید. 

چرا من تمایلی به نزدیکی در سه ماه اول بارداری ندارم؟

همان طور که برخی خانم ها میل جنسی بیشتری در سه ماه اول بارداری دارند برخی خانم ها میلشان کاهش می یابد و این موضوع کاملا نرمال است. هنگامی که حالت تهوع شدید دارید یا به شدت احساس خستگی می کنید، احساس نیاز به نزدیکی آخرین چیزی است که به ذهن شما می رسد. در ماه سوم بارداری حالت تهوع کم کم بهبود می یابد. هورمون های بارداری و نوسانات اخلاقی نیز نقش مهمی در کاهش میل جنسی ایفا می کنند. همچنین اگر احساس خارش و درد در سینه ها داشته باشید میل جنسی خود را از دست می دهید. اگر تمایلی به نزدیکی ندارید خود را تحت فشار قرار ندهید. 

تمایل به نزدیکی در سه ماه اول بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. دیده شده است برخی خانم ها در بارداری اول تمایل به نزدیکی و در  بارداری بعدی نسبت به نزدیکی حس بیزاری داشته اند. این مسئله به حس مادر بستگی دارد. 

سخن آخر

رابطه جنسی یک میل غریزی و راهی برای لذت بردن است. بنابراین نباید به خاطر آن استرس داشته باشید یا دائما به این دلیل که حسی نسبت به این کار ندارید و یا به دلایل خستگی و تهوع نمی توانید این کار را انجام دهید عذاب وجدان داشته باشید. مطمئن باشید همسر شما نیز این موضوع را درک می کند و به خاطر فرشته کوچولویی که در راه دارید در این انتظار شیرین با شما شریک می شود. حفظ گرما و صمیمیت در رابطه از نزدیکی مهم تر است. بنابراین سعی کنید زمان بیشتری را با همسر خود بگذرانید. با هم پیاده روی کنید، تلویزیون ببینید و کتاب بخوانید. هرچه می توانید از این دوران شیرین لذت بیشتری ببرید. 

[collapse id=2729]

منبع: سلامت بانوان اوما

  • ۹۹/۰۴/۰۹
  • تینا فتاح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی